Monday, September 28, 2009

cerita raya

huhu, dah balik ke wang ulu barulah aku bley nak post... bukan apa...kat umah, mama asyik membebel je bila tgk aku ngadap laptop... what can i do, mama? i'm already so addicted to the internet stuff. my fault for taking IT during my form five...it has exposed me a lot of stuff while learning it...still i didn't apply what i learn... in the end, laptop masuk virus juga~ hurm.. owh sudah mula nak merapu..

dan bila pulang ke wang ulu, internet slow plak.. i thought bila kurang org, intenet mau lalaju..hampeh~ heh~

pape pun, aku dah balik ke tempat yang mendamaikan ini... huhu..lantak ah what people wanna say bout this place, bg aku... ok je..

owh ye raya~ tak best pun... aku telah lari kuliah dari ari khamis, as rabu malam tu tiket bas ak... terlewat bli tiket, so... sama ada aku tak balik langsung or aku amik awal... n the same day, aku siapkan suma coursework... mcm org gila buat assingment... sempat lagi main chat... huhu...by the end, siap juga~

hari rabu tu, aku decide bukak puasa ngan dilla n marina kat kangar... mmg plan aku nk kuar awal, so that aku leh buat assingment sementara tunggu bas malam nanti... tapi tak dan gak... mana taknya, bukak puasa makan cm sipot..huhu... n, aku menghabiskan masa di cc sementara nk tunggu pukul 10... hurm...

buka puasa bukan setakat aku ngan dilla n marina, tp di join si farid yang dtg dr mana ntah...hahaha, si alif, ina, fyqa n fatimah... sian si farid..sket g nk tgl bas..kalo tingal la time tu, tak tau nk ckp pe dah~

well, aku sampai kl sentral pukul 6.15 pg... n sempat gak online nk bg tau kat my housemate dah sampai kl... lepas solat subuh, tido jap kat surau kl sentral until 7, amik komuter nk balik seremban. dalam komuter tu, aku tido je...siyes, tak sihat ri tu... aku pun risau sebab aku pernah di 'suspected' H1N1... nseb baik immune..hurm~ risau yang ari tu bukan H1N1... n plg pentg risau tak dapat raya..heh~ pe menda aku mengarut nih...

sampai seremban dalam pkl 9..mama fetch me n straight forward gi tesco looking for baju raya untuk ADIK... mine... bli satu baju kurung je yang harganya RM 15--

so, no modern dress for me.. thot nak pergi ari jumaat bli baju raya... but, tak bli pun for me...still bli for my adik... biarlah..he still young... br rasa nak raya... aku ni dah 19... huhu..

at first, my dad said tak nak balik kampung... but as always, balik jugak...but a little bit late than usual... after semayang raya, kami telah pergi rumah terbuka di IPD seremban... so... telah makan daging kambing which has cause my father to fall sick... so, kami pulang ke selangor petang..lebih lewat drpd biasa..

i thot, dh besar cmni, kurang lah duit raya buat saya... bnyk jugak..alhamdulillah... tiada berbeza dr yang lepas2..just tahun ni dpt lebih sket... sebab,dorg kata masuk u..huhu...

tak lama kat kampung wan... dat nite, ayah hantar kami balik ke perak... i thot, i would like to spend my days a little bit longer di seremban, but kita hanya merancang...ngeh~ bertolak dr kampung wan di jeram selangor pukul 10.30pm sampai seremban pukul 1.15 pg..hehe.. lajunye ayah bawak... hee~

pagi tu, bangun lambat...sikit... trus bukak internet tgk tiket ketapi.... owh ada tempat..decide utk blk awal ke wang ulu. i won't do any works at home..better for me utk tak menyemakkan diri di rumah... so, lepas mandi, ajak my cousin pergi bli tiket..yes, dapat tempat tido..selesa lah saya... huhu.. balik dr beli tiket, trus siap pergi ipoh, gi raya umah adik beradik paksu... dapat duit raya tak? tak rasanya..but won't effect pun..hehhe... balik dr umah adik paksu, gi umah pah teh, the pergi ipoh, usco of course tgk cite jin notty. best... kelaka ah.

raya tiga gi umah 'kawan' kak tin, my cousin. raya 4, rumah terbuka +qeqah anak abg lan & abg ee...tiada apa menarik pon...just family ipoh said saya malu dengan mereka? tak lah... busy lah... sy kan tuan rumah... tak ckp bnyk pun dengan mereka..sorry naa~ next time we met, i'll make sure we talk a lot of things~ huhu..

duh, penat ah taip... nk upload pic kat fb, tp line tenet damn hell lembab..duh... pape pun, aku dah menulis panjang2..hahah..daa~

No comments: