Sunday, November 07, 2010

pulang! pulang!

ye aku pulang ke rumah sudah... y? sebab banjir lorr... huh. tension aku.. actually aku avoid balik umah sebab rumah sekarang suda ada Mr. Streamyx... and keputusannya? aku online 24 hours..ahhha

in two weeks time final exam start lorrr..so, kalo da 24 hours dok mengadap lappy, apa buku yang aku bukak? jawapannya muka buku..

actually aku update blog nih sebab ada satu suara yang suruh update blog... suara dalam diri sendiri larr.. ahahaha... tapi maalahnya..memang tak de idea mula-mula... tetiba terlintas plak nak cerita mengapa aku balik nih..

macam yang tertaip tadi... banjir.. wang ulu tu antara tempat paling tinggi la kat area bintong tu... so bila air naik, kami macam kat tgh laut.. dekat pulau.. terputus segala hubungan ke luar.. jadi, dinasihatkan supaya balik.. sebab dorang nak potong air.

mula2, ingat tak mau balik, sebab aku rasa cam bley survive tanpa air.. tapi bila dia cakap nak cut off electricity, trus aku "argghh damn." serba salah tol nak tingalkan wang ulu.. sebab aku takut aku ak study final nih...

aku masuk bilik tgk rumate aku nak balik.. aku bley lepak 1/2 jam tetiba sampai seru "ko kena balik". terus aku masuk kan buku fluid, math n nota thermo dalam beg. amik baju beberapa helai, masukkan makeup n charger dalam beg, laptop suma. 1/2 an hour kot aku siap, trus aku kuar umah. sempat aku kejar rumate aku. ahahh. berapa lama dia tunggu kat depan tu.. sementara tunggu trak nk angkut kami keluar dr wang ulu, ada pengumuman cakap, unimap ada provide bas pergi ke alor star and butterworth. well memang unimap dah sediakan dr tgh hari pun ke alor star and butterworth.. tapi petang tu, dia tambah lagi bas.n kali ni destinationnya ke KL. ahahh.. free with no charge.. seronokkan?

menggigil-gigil aku naik trak tu... adoi... n waktu kami keluar ke jalan dewpan, air paras peha.. kesian sorang pakcik tu... sedih aku tgk.. kereta pun terapung2 atas air.. huhuh.. adoi...

lama gak lah perjalanan ke kuala perlis seksa tol atas trak tu. sampai je KP, trus kuar duit, gi makan then dalam pukul 7 dapat naik bas pertama ke KL... alhamdulillah. gila laju lah bas tu.. tapi sampai pukul 4 gak. geram tol aku. sabar je la...

so, sampai je, tunggu la kat KL sentral sampai pukul 6.15, naik komuter. ni lagi satu yang aku tak paham ni.. aku nai kat Kl sentral seingat aku, aku naik koc wanita. sebabkan tak lena tido dalam basm aku tido dalam train. n bila aku sedar, kat bangi kot, sebelah aku lelaki. ak tak paham betulla. awat la manusia sekarang tak paham bahasa? kot la tersalah naik koc, pi la tukar koc lain.. yang bestnya.. lelaki duduk, pompuan yang deserve tempat tu diri. geram aku..

mungkin ke dia terlupa dia da tukar jantina pi jadi lelaki? tak tau la.. aku memang mengantuk gila. sedar sekali lagi kat nilai, tido, then sedar2 da sampai seremban.. ehhehe

itu la perjalanan hidup ak dr wang ulu- kuala perlis- KL- seremban..

balik umah ni, sempat la en awah bawak pi makan aiskrim kat ice room.. sedap, n berbaloila harga.. thanks en ayah.. huhuhu

ps://candak sangat susah. lenggok dia sangat mencabar. tetiba dump.

No comments: