Monday, October 18, 2010

i need a dietrician!!! (anggap je la betul my ejaan tu)

finally i got something appears in my mind to update my blog. again, about me.

hurmm.. and sebab menang 2nd place for festkapp ri tu, so i got wakil perempuan for Irama Malaysia. doubt betul nak tulis benda nih... ye la tulis something about my Universiti plan kan. heh.

but, something bothering me so much. my voice, or to be exact my throat. tak tau la asal. sejak dr balik raya hari tu, rasa macam berlendir la tekak nih. batuk, yes. kahak? no. it's not kahak, but cam something uncomfortable inside there. kumbang kot?? ((oops))

and last few weeks (kot), i call kucai. and he reminds me something which makes me really pissed of me. grrrr...

"alah, ko dari kita form 5 pun, dr lepas abis spm pun ko cakap nak kurus. tak kurus2 gak"

hish. menusuk kalbu betul ayat dia. ok, now, my weight is 85kg(duh, naik balik). and i said to him, i'll try my best utk turunkan until 60. means 25 kilo in 2 month. boleh ke eh? huh! scary nye bila fikirkan angka tuh. 25. of yes.. i make a promise with him masa 12/10/10. it's already a week. n i think, tak turun pun my weight. peliklah.. masa raya ri tu, i manage turun kan 5 kg in a week. from 90 kg to 85kg. tak buat apa pun. tapi sekarang, punyalah kawal pemakanan, still tak turun gak. ke, penimbang tu yang rosak??

k, kalo ikut perancangan, i kena turunkan 25 kg before 12/12/10... i think, i should make it fast.. arggghhhh!!!! tension tol diet nih!

so, here what i should do for now.

for my voice:
~no more ice
~no more oily food
~air suam.
~air mineral.
(sape nak tambah?)

for my diet program:
~less rice
~less bread
~sarapan oat
~no chicken, less beef, more fish
~more vegetables
~more fruit
~exercise frequently (thanks to those yang rqajin ajak main bola petang2, i turun riadah sekarang..cam tak caya je)
~more mineral water(i think, my skin pun macam kering je now nih)
(sape nak tambah?)

huh. support me people.. heheheh

No comments: