Tuesday, January 26, 2010

updating for himpun

agak bengang disini...unimap ni pe cer ha? suma benda nak blog.. rasa cm hampeh je. owh ye..dikhabarkan berita bahawa show hari tu kami dapat RM60 je.... depa tolak duit makan..patut dapat 90. yang bestnye, masa latihan ri tu, tak dapat makan apa pun.ceh.

oh ye... nak tulis pasal himpun... himpun sangat best.program selama 3 hari yang dianjurkan memang sangat2 membantu dalam menyemai semangat patriotisme..bagi aku lah tapi.... tatau lah bagi org lain... from this program, aku dapat banyak info bout negara... bagi aku, pedulikan dulu ngan segala macam poitik yang ntah apa2. satukan semua penduduk negara ni dulu.... baru nak ujudkan benda baru.

hari first sampai, as usual, antibody aku memang tak kuat...sampai2 je trus demam.. sampai terhyung hayang. pening...ye lah...nk adapt dengan perubahan cuaca... ceh, cakap macam dr malaysia ke london lak cuaca nye.. apa yang penting, apa yang penceramah tu cakap bout himpun, aku tak dengar as aku tak focus apa pun. malam tu, start activiti kumpulan..kenal2kan diri je... malangnya, fasi kami agak moody... but tahniah kepada beliau, kerana sedaya upaya melawan ke moody an nye itu...

so, esok paginye, riadah.... hurm... budak unimap atau lebih tepatnya, budak biosistem datang lewat riadah..ambik ko jd ninja turtle. hahaha...comel. LDK dat day, cerita bout sejarah negara, perlembagaan negara, n hubungan etnik...best lah, because group member suma macam fun2 je. malam u tgk crita hati malaya... aku tak faham... nan org malaysia skang nih ang suka sangat meletakkan salah pada kerajan..bukan mudah nak puaskan ati semua org.. pada masa yang sama,ko nak jugak jaga hati ko dari kecewa... kang kalo malaysia nih jd macam singapore baru tau.. tak diberi kebebasan bersuara. time tu memberontak lg..haiyoo... pelik2 je manusia sekarang nih..hurmm~

third day, nak balik dah...hurmmm, cerita bout perpaduan.. n diteruskan dengan malaysiaku.. diberi setiap group barang2, n then kena buat satu mercu tanda malaysia.... hasilya..menara berkembar...walaupun tak nampak macam menara sangat..sebab bahnnye skit.huhuh..

whatever pun.program nih memang best..thanks to all fasilitators... nice memories with uum and unimap students~~~

:)

No comments: